KLM zou voor de bereikbaarheid van Nederland essentieel zijn. Daarom rechtvaardigt het kabinet staatssteun aan de luchtvaartmaatschappij. Maar wat niet wordt verteld, is dat haar businessmodel is verouderd en dat het maar de vraag is hoe lang KLM nog een rol kán spelen in het bereikbaar houden van Nederland.
Op 7 oktober 2019 viert KLM haar honderdjarige bestaan. Het wordt dagenlang groots gevierd. In Hangar 10 op Schiphol-Oost flitsen lasers, knallen confettikanonnen en zijn er optredens van Armin van Buuren, Xander de Buisonjé, Alain Clark en Leona Philippo. Presentator Humberto Tan nodigt KLM-ceo Pieter Elbers en minister van Financiën Wopke Hoekstra uit op een rode knop te drukken. Op een groot scherm verschijnt een Delfts blauw KLM-huisje, zo een met graanjenever die de koninklijke luchtvaartmaatschappij traditiegetrouw haar passagiers in de businessclass cadeau doet. Het huisje achter Elbers en Hoekstra is het honderdste, een miniatuur van Huis ten Bosch, het woonpaleis van de koning.
Lees verder op FTM.nl.